فعالیت های کمیته فرهنگی فدراسیون ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران

آشنایی با:
نحوه فعالیت های کمیته فرهنگی فدراسیون ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران 

 

مقدمه

------

ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی از کهن تا کنون به عنوان یکی از شیوه های زندگی ایرانیان و به منظور ایجاد و برقراری آمادگی های جسمی و روحی مطرح بوده است و قشرهای مردم در سنین مختلف با حضور در زورخانه ها که محل تمرین حرکات ورزشی و بجا آوردن آداب و رسوم آن می باشد روح و جسم خود را در شرایط مطلوب نگه می داشته اند.

بخشی از فعالیت های فدراسیون ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی همانند سایر فدراسیون های ورزشی به مباحث ورزشی و حرکات فیزیکی مربوط می شود اما بیش از آن به آماده سازی روح و روان برای نزدیک شدن به الگوی انسان کامل و داشتن جسم و روح توانا و توانمند مربوط می گردد.

کمیته فرهنگی فدراسیون با توجه به موضوع فوق، مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی برای رسیدن به هدف ذکر شده را برعهده دارد.


شیوه طراحی و اجرای برنامه ریزی

------

شیوه طراحی و اجرای برنامه ها توسط کمیته فرهنگی به این صورت است که با اتکاء بر ظرفیت های موجود در کشور و متناسب با فرهنگ ها و خرده فرهنگ هایی که در مناطق مختلف استان های سی و یک گانه وجود دارد، نیاز سنجی و امکان سنجی انجام گیرد تا بر اساس آنها برنامه ریزی را انجام دهد.

پرهیز از ورود به مباحث اجرایی در فعالیت های فرهنگی فدراسیون یکی از اصول کمیته فرهنگی به حساب می آید که بر طبق این اصل مسئولیت هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی هیات ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی استانهای کشور را عهدار خواهد بود.

در نخستین گام کمیته فرهنگی فدراسیون تحت مدیریت و نظارت رئیس کمیته، اقدام به انتخاب اعضای کمیته فرهنگی نموده است که با رایزنی های روشن بینانه، بهترین افراد شایسته در حوزه فرهنگی مد نظر قرار گرفتند.

برای اجرای دقیق کارهای کمیته فرهنگی و پیگیری فعالیت ها در سطح کشور، فردی به عنوان دبیر کمیته فرهنگی فدراسیون انتخاب و منتصب شد.

به همین ترتیب به همه هیات های استانی ابلاغ شد تا فردی شایسته و مناسب برای به عهده گرفتن ریاست کمیته فرهنگی هیات استان و فردی دیگر به عنوان دبیر کمیته و افرادی را به عنوان اعضای کمیته فرهنگی هیات ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی استان به دبیرخانه کمیته فرهنگی فدراسیون معرفی کنند تا با هماهنگی های بعدی فعالیت های فرهنگی  بصورت استاندارد در استانها به انجام برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد