محقق: می خواهیم بدانیم پهلوان کیست؟ و پهلوانی چیست؟

محقق:

می خواهیم بدانیم پهلوان کیست؟ و پهلوانی چیست؟  


رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون گفت: وعده داده بودیم همایش پهلوان کیست؟ پهلوانی چیست؟ را برگزار کنیم که بدلیل نزدیکی 17 شوال،( روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ) و زادروز جهان پهلوان تختی، با نظر سرپرست محترم فدراسیون جناب آقای حاج محمدرضا طالقانی این همایش با نام "آیین پهلوانی، میراث ماندگار" در روز دوشنبه جهارم شهریور ماه یعنی هفته گذشته برگزار شد و جا دارد  از همه کسانی که در برگزاری و افزایش شکوه این رویداد مهم فرهنگی، هنری و ورزشی نقش داشته اند تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: می خواهیم بدانیم پهلوان کیست؟ و پهلوانی چیست؟ و برای رسیدن به پاسخ های صحیح لازم می دانیم رویدادهای مختلفی را طراحی و اجرا کنیم و همایش "آیین پهلوانی، میراث ماندگار" هم این هدف را دنبال کرده است و طبق برنامه ریزیهای انجام شده این همایش بصورت استانی در همه استانهای کشور برگزار خواهد شد.

مشاور عالی فدراسیون گفت: برگزاری همایش یک اقدام اولیه است و پایان کار نیست بلکه ما قصد داریم با طرح موضوعات مختلف و متنوع پیرامون دو پرسش پهلوان کیست؟ پهلوانی چیست؟ همه افراد جامعه را به این حوزه دعوت کنیم تا با توانمندیهای خود، فرهنگ و آیین پهلوانی را گسترش دهند.

رئیس کمیته فرهنگی خاطرنشان کرد: فرهنگ و آیین پهلوانی ریشه در تاریخ ایران دارد و از جنبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی آثار متعددی از خود بجا گذاشته است و ما امروز قصد داریم به کمک فعالان حوزه های چهارگانه فوق این اندیشه و تفکر را در دو بعد نظری و عملی کسترش دهیم تا رفته رفته بحران های اخلاقی موجود کاهش یابد.

وی گفت: در گذشته های دور و نه چندان دور، فرهنگ و آیین پهلوانی در بهبود مهندسی رفتارهای فردی و اجتماعی جامعه نقش ارزنده ای داشته اما به دلایلی این نقش به مرور کم رنگ شده است و امروز بر ماست تا با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور، این نقش را به حد قابل قبولی افزایش دهیم که به نظر می رسد این اتفاق در حال وقوع است.

محقق از همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان بویژه رسانه ها درخواست کرد به این حرکت فرهنگی بزرگ و اثربخش کمک کنند و با همکاریهای خود باعث بهبود وضعیت فرهنگی جامعه شوند و در پایان گفت: همه ما نیازمند امنیت فرهنگی هستیم زیرا پیش نیاز امنیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به حساب می آید و در جهانی که همه تشنه اخلاق درست و صحیح انسانی هستند، ترویج اخلاق و منش پهلوانی که ارزشهای انسانی زیادی در خود دارد می تواند جامعه را از بداخلاقی های موجود نجات دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد