هدف از برگزاری همایش "آیین پهلوانی، میراث ماندگار" چه بود؟

هدف از برگزاری همایش "آیین پهلوانی، میراث ماندگار" چه بود؟ 


 


از آغاز دوره سرپرستی حاج محمدرضا طالقانی در فدراسیون ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی و شروع بکار دکتر میلاد محقق به عنوان مشاور عالی و رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون، برنامه جامعی توسط ایشان طراحی و به اجرا گذاشته شد و بر اساس برنامه قرار بر این بود تا پس از انجام چند حرکت فرهنگی، با برگزاری همایشی تحت عنوان"پهلوان کیست؟ پهلوانی چیست؟" بستر مناسبی برای فعالیتهای بعدی کمیته در جامعه فراهم گردد.

با فرا رسیدن 17 شوال که در تقویم رسمی کشور بنام" روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" نامگذاری شده است، از سوی سرپرست فدراسیون مقرر شد تا همایشی به مناسبت این روز برگزار گردد و در این راستا ستادی به ریاست رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون و با شرکت اعضای برنامه ریزی همایش مذکور تشکیل شد.

نظر رئیس کمیته فرهنگی این بود که همایش مذکور با نام  "پهلوان کیست؟ پهلوانی چیست؟" برگزار گردد اما به پیشنهاد یکی از اعضاء و تایید اکثریت اعضای حاضر در جلسه همایش مذکور با نام  "آیین پهلوانی، میراث ماندگار" نامگذاری شد.

از آنجایی که قرار بود در همایش "پهلوان کیست؟ پهلوانی چیست؟" به مفهوم واژه های پهلوان و پهلوانی فراتر از گود زورخانه و موضوعاتی مانند میل، کباده، سنگ، تخته شنا و.... پرداخته شود، رئیس گمیته فرهنگی پیشنهاد داد تا د ر بخش تجلیل از پهلوانان، بجای تجلیل از ورزشکاران ورزشهای باستانی و کستی پهلوانی، از افرادی که در زندگی خود و در جامعه رفتار جوانمردانه (که یکی از خصلت های پهلوانی است) نشان داده اند، تجلیل بعمل آید.

افرادی همچون: آتش نشان فدارکار که در عملیات نجات جان خود را از دست داد، نجات غریقی که پس از نجات جان سه نفر، خود دچار ایست قلبی شد، فرد خیری که با صرف میلیاردها تومان پول شخصی خود بیمارستان ضد بیماری سرطان تاسیس و راه اندازی کرده است و ....

هدف از این اقدام پاسخگویی به این پرسش ها بود: پهلوان کیست و پهلوانی چیست؟