شورای فرهنگی فدراسیونهای ورزشی بومی، سنتی و باستانی تشکیل می شود

 

به ابتکار و پیشنهاد کمیته فرهنگی فدراسیون ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی؛ 

شورای فرهنگی فدراسیونهای ورزشی بومی، سنتی و باستانی تشکیل می شود

به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی فدراسیون ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی، دکتر میلاد محقق مشاور عالی و رئیس کمیته فرهنگی این فدراسیون، با اعلام خبر فوق گفت: به منظور افزایش توانمندیهای فعالان فرهنگی و اجتماعی بخشهای فرهنگی ورزشی و در راستای گسترش فرهنگ و آیین ورزش های بومی، سنتی و باستانی کشور عزیزمان ایران، شورای فرهنگی فدراسیون ها و انجمن های ورزشی بومی، سنتی و باستانی کشور تشکیل می گردد. 

وی گفت: فدراسیون های ورزشی مانند: ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی، چوگان، تیراندازی با کمان، سوراکاری، کشتی و شنا که از ابعاد فرهنگی، آیینی، بومی، سنتی و باستانی برخوردارند می توانند ظرفیتهای مختلفی را در جامعه برای الگوسازی فرهنگی بوجود آورند و برای همین منظور ما به این فکر افتادیم تا با اجتماع روسای کمیته های فرهنگی این فدراسیون ها، شورای مذکور را تشکیل دهیم. 

محقق افزود: تشریک مساعی اعضای این شورا برای جریان سازی قوی فرهنگی و اجتماعی به منظور رویکرد مثبت اقشار مختلف جامعه به سمت فرهنگ و آیین اصیل ایرانی باعث خواهد شد تا بحران هویت فرهنگی و اجتماعی ناشی از حملات فرهنگی موجود، ریشه کن شود. 

وی گفت: ما اعتقاد نداریم که همه حملات فرهنگی برنامه ریزی شده و ارادی است بلکه بطور طبیعی بخش عمده ای از این حملات می تواند به صورت غیر عمدی و طبیعی نمود یابد اما اهمیت موضوع بر آثار مخرب و بنیان برکن این حملات است که در این صورت فرقی نمی کند که حملات فرهنگی عمدی باشد یا سهوی. 

محقق تاکید کرد: باید همه خانواده ها از هر قشر و گروهی که ایران را دوست دارند نسبت به این موضوع حساس باشند و با برنامه های فرهنگی مفید و موثر همکاری کنند و پشتوانه معنوی فعالان بخش فرهنگی و اجتماعی باشند تا این نوع فعالیت ها به ثمر نشسته و به اهداف خود برسد. 

وی در پایان گفت: همچون گذشته از همه علاقه مندان و دلسوزان فرهنگی انتظار داریم ما را در این راه همراهی کنند و از هرگونه همکاری که توان ححرکتی ما را افزایش دهد دریغ نورزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد